برنامه آموزشی حقوق گیرندگان خدمت و طرح تکریم ارباب رجوع و مهارتهای ارتباطی با هدف ارتقاء و تحکیم روابط انسانی بین ارائه دهندگان خدمت و گیرندگان خدمت، ارتقاء فرهنگ پاسخ گویی، صیانت از حقوق بیماران و افزایش رضایتمندی بیماران و مراجعین مرکز آموزشی ، درمانی و پژوهشی الزهراء(س) در تاریخ ٩٧/٢/٣٠ در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید. در این برنامه آموزشی منشور حقوق بیماران از جمله دریافت مطلوب خدمات سلامت، دادن اطلاعات لازم و کافی به بیماران، رعایت اصل رازداری و محرمانه بودن اطلاعات، رعایت حریم خصوصی بیمار، حق انتخاب و تصمیم گیری آزادانه بیمار و دسترسی به نظام کارآمد شکایات بیان گردید و همچنین به نکاتی در زمینه نصب منشور حقوق بیمار در بخشها ، رعایت پوشش استاندارد و مشخص بودن هویت رده های مختلف، گروهای آسیب پذیر پاسخگویی به نیازهای عبادی و اعتقادی و رعایت موازین شرعی و چگونگی برخورد با بیمار در حال احتضار اشاره گردید و برای ارتقاء و توانمندی در زمینه برقراری ارتباط مؤثر مهارتهای رفتاری و ارتباطی تشریح گردید. همچنین آگاهی پرسنل در زمینه حقوق گیرندگان خدمت و مهارتهای رفتاری قبل و بعد از برگزاری آزمون سنجیده شد و نظرسنجی از پرسنل در زمینه برگزاری اثربخش تر سمینار آموزشی بعمل آمد.
نظر دهید